torsdag 4 augusti 2011

Lugnet har lagt sig på Torpet !

Lugnet har infunnit sig på torpet, nu njuter vi av stillheten och är ganska ödmjuka inför livet. Sommaren innebär trots ledighet och semester en massa måsten, vi måste grilla vi måste sola, vi måste vara på allerten och åka på olika ställen. Ibland kan jag tycka att det blir ett hysteriskt grillande, ibland längtar jag efter en varma koppen och bara min bok.
jag längtar efter mina varma tofflor ( ja det kan ju låta hemskt)
jag längtar efter stillhet och bara köttbullar och makaroner i all enkelhet.
jag måste inte slå rekord i grillning, eller slänga fram grillen för att man SKA grilla på sommaren
jag längtar efter att sitta stilla och läsa en bok med lilleman, längtar efter att bara vara stilla och njuta av lugnet.
Livet på sommaren kan vara hektiskt för många, så hektiskt att man faktiskt längtar efter jobbet, konstigt men så är det.

1 kommentar:

  1. jag --- håller---- med!
    tacka vet jag en bok en kopp kaffe ett glas vatten...

    SvaraRadera

Hej på dej, kul att du tittar in:) jag blir väldans glad om du skriver en rad