tisdag 8 maj 2012

Kanske måste anställa :)

 Jodå, jag tror att vindruv -skörden blir enorm i år. Dels är den inköpta plantan på gång som synes ! Men man kan åxå ana smågrönt från dom små druvplantorna jag fick av den snälla törpagrannen.
Nu funderar jag på att planera en stor vin-fest, där alla får vara med och trampa till sitt eget vinglas....Ja det kan ju ta lite tid, men planering är ju A och O.
Finns det inga frivilliga , ja då får jag välan anställa en och annan lite fot, jag har ju lilleman såklart :))
Jodå, här grönskar det ska jag säga. Jag fick många påsar frö som mannen min köpte i Holland. Det fanns en påse med gula stora blommor i, dom tyckte han var vackra...tills jag sa och påpekade att det var solrosor, alltså den fulaste blomma han vet. Alltså det står ju på påsen förklarade hans barnbarn härommadan...hehehe, nu jädrans ska han få se på solgula blommor:))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dej, kul att du tittar in:) jag blir väldans glad om du skriver en rad