söndag 12 augusti 2012

Bäst att passa på...

Liten bildserie från törpastugan. Blogger har krånglat till det och jag kan inte lägga in bilder efter det nya. Men jag passar på så länge det gamla fungerar


Det blommar och är fullt liv i rabatterna, men de gröna gosakerna i pallkragarna har inte blivit mycket av. Lite morötter till lillemans förtjusning annars har det mesta regnat bort.



Vindruvorna blir ganska stora i år och det får man ju glädjas åt, tyvärr så tror jag att druvplantan tar det mesta av energin, så gurkorna får inte det dom behöver. Vad gör väl det om hundra år, då har vi stor vinprovning i töpastugan :))






Ja han e ju för go den lille






Holländska frö och ganska mycke svensk krasse




En bild som får tala för sig självt .)

Hur har ni det annars i stugorna då ? allt väl hoppas jag. Nu kommer ju hösten, men först åker jag en sväng med storasyster till Mallis, ni vet, det där stället som ligger i Europa.

Kram på er alla










3 kommentarer:

  1. Du är väl för härlig du Birgitta :) åh så otroligt fint och vackert du har det. Du är duktig du :)
    Hoppas du får en fantastisk resa med massor av sol och bad.
    Stor kram och ta hand om dig
    //Maria

    SvaraRadera
  2. Vad fin den vita rosen är, Schnewitchen, eller planterade du fler?

    SvaraRadera

Hej på dej, kul att du tittar in:) jag blir väldans glad om du skriver en rad