söndag 9 juni 2013

Lystring !!!

Visste ni att pressad vitlök i vatten är perfekt för att få bort myror.
jag har haft problem i växthuset varje år....
Härom sistens läste jag om tipset i en skvallerblaska.
sagt och gjort, pressade vitlöken i en glasburk, fyllde den med vatten och lät den stå över natten.
Dagen därpå skridade jag in i växthuset med vitlöksburken i högsta hugg. jag sa till myrorna " försvinn eller dö....valmöjlighet fick dom en kort stund bara !
Hällde det väldoftande vattnet på jorden där myrorna huserade, och dagen efter var dom borta. Jag kryddade extra med kaffesump också :))
Myrdödaren !

2 kommentarer:

  1. Bra tips - tror du det fungerar på andra varelser också? Förra året hade jag massor av små röda rackare som åt upp bladen på min krusbärsbuske på balkongen (på 5:e våningen). Bekämpade dem med såp-vatten i en vecka och fick plocka några 100 av dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Mattias, jag har bara testat på myror , och borta är dom. Så fort jag ser en då får den en skvätt :))

      Radera

Hej på dej, kul att du tittar in:) jag blir väldans glad om du skriver en rad