onsdag 23 oktober 2013

Vad hände? Fram tills nu

Min man frågade mig i dag vid frukosten : har du stannat upp på sistone ? Och tänkt över livet? mm det har jag, mycket.
Livet rullar på säger man lite klyschigt, jomenvisst !
Men oj vad mycket det händer under "rullbandet"
Idag är jag farmor till tre underbara barnbarn bara en sån viktig uppdatering. Vi har haft båt, sålt båt, flyttat några gånger....rest, seglat, jobbat festat..... Gråtit ! Sista tiden har jag gråtit, gråtit över saker som jag vill förändra men tydligen inte klarar .
Jag har sju syskon, sju fina syskon och jag känner några bra, en del mindre bra
Vad hände egentligen på vägen tills nu?
Vad har det blivit av oss.... Mig ?
mm så nog har jag stannat upp och tänkt efter!!!!
Det här är en torparblogg och ska ju vara det, förlåt om det blev lite ledsamt idag. Men ni förstår, jag har gått ur Facebook !!! Jodå väldigt modigt av mig;)

Där ska man ju bara skriva hur ljust och b.ehagligt livet är med tända ljus och kaffe på sängen, där skriver man inte att man är ledsen och undrar över livet.  Där är man bara nyfiken på hur (himla bra) livet är.

Nu går inte jag och grubblar på livet ur ett negativt perspektiv, jag är lyckligt lottad :) jag vill bara lösa en del problem men lyckas inte, och det gör mig ledsen :( 
I morgon är en annan dag och då har det säkert ljusnat en del...... När jag tänker efter så ljusnar det redan, ibland är det bra att skriva ner det man känner och gå vidare ! Bara man tar ett steg i taget!

2 kommentarer:

  1. Hej
    Själv stannade jag upp i Bloggandet till och från, mycket för att det hände saker, förändringar.
    Det börjar bli till det bättre, eller en slags anpassning och ett accepterande. Att så här är mitt liv!
    Har alla små och stora Guldkorn som väger över alla mörka hål, som jag då och då fortfarande hamnar i, gör vi inte alla.;)
    När det kommer till FB jag då är det nog lite som du säger, allt ska vara så himla fint och bra!
    Själv har jag valt att även skriva när det "skiter" och jag SKRYTER som en dåre i bland, som när jag tycker att jag är bäst och självklart mina ungar. Även vänner! Tänker så här, svider det under skinnet på någon, så sover dom dåligt, inte jag;). Alla nyfikna har jag plocka bort!:) Nä det är inte bara det där fina vinglaset på fredagen som vi fotat, utan det händer andra saker i livet.
    Sen får andra ge mig sitt fina liv på FB, för många utav dessa vet jag kämpar precis som de flesta andra gör. Men kanske mår de bättre att visa" finsidan".
    Själv är jag i läget när barn börjar flyga ut, en omställning med många tårar men också glädje.
    Som förälder vill vi ju inget annat än att barnen ska bli självständiga individer.

    Hoppas att du hinner torka tårarna emellan och njuta utav vårt ändå så vackra omgivning.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej bästa Birgitta!
    Nämen inte ska du vara ledsen heller. Men förstår ibland hinner man inte med sig själv. Allt bara går på i den takt det alltid gjort. Ibland är det bra att kanske stanna upp och fundera på vad som händer med livet. En ganska svår fråga men livet är ju inte alltid lätt..
    Hoppas iallafall att du får en underbar dag och glöm inte ta hand om dig :)
    Stor kram
    Maria

    SvaraRadera

Hej på dej, kul att du tittar in:) jag blir väldans glad om du skriver en rad