torsdag 24 mars 2011

Nu är det klippt !

Inte alla buskar, bara den tokiga saken. Kvistarna på bilden har jag ingen aning om vad det är. Dom växer åxå vilt och är underbart vackra när dom grönskar. Men i vinter har snön förstört många grenar. Dom är ihåliga och verkar ganska döda, men jag vågar inte röra dom förrän jag vet vad det är................har minst tre böcker men kan inte hitta den någonstans. Ska fråga på trädgårdsskolan
Som synes så saknas det staket, vi kunde inte sätta dit något i höstas för det var alldeles för mycket vackert grönt där. Men i år får vi fylla på där åxå.............kanske !
Nu börjar det knoppas lite här och var, lökar sticker upp som antagligen finns kvar från di gamle som bodde här innan. Vi tar det lugnt och ser tiden an. Huset är fullt beboeligt nu så vi får gott om tid att planera nya buskar och plantor
Som jag sagt förut så finns ju inte en enda rabatt, förutom den som finns under vårt syrenträd. Men bara tänka på hur fint det kan bli, gör mig glad :)


2 kommentarer:

  1. Du har mycket roligt framför dig :-)

    SvaraRadera
  2. Jag säger som Fru Venus, det mycket trevligt du har framdeles. Spännande vad det dyker upp för blommor. Tag det lugnt - Rom byggdes inte på en dag.
    Kram Viola

    SvaraRadera

Hej på dej, kul att du tittar in:) jag blir väldans glad om du skriver en rad