tisdag 16 juli 2013

Myra i brallan .....

Går väl an Men hugaligen... Har någon smakat myra ? Någongång någon?
I afton lade jag några goda hallon på glassen. När jag skulle ta första skeden blev det krig !!! En myra försökte följa med in i min mun. 
Blev nästan tokig, i nästa stund tänkte jag : om jag vore i skogen hungrig och törstig, utan föda, ja då kanske en myra vore delikatess. Men jag var faktiskt redan mätt !!!!
Hur som  helst, som den djurvän jag är så lät jag den passera utan mord
Bra va ?
Glassen smakade ljuvligt utan myra :))

1 kommentar:

  1. Hej

    Japp har faktiskt smakat på lite olika insekter. Brorsan och jag tävlade som unga om vem som var värst. Har krängt en myra, en harkrank och en gräshoppa men den blev jag bjuden på. Den var chokladdoppad och smakade först som kex, tills jag fick veta vad det va. Så galna va brorsan och jag.

    SvaraRadera

Hej på dej, kul att du tittar in:) jag blir väldans glad om du skriver en rad