söndag 14 juli 2013

Vackra rosor och mindre vackra !

Rosor är vackra om dom blommar, om dom inte blommar är dom trista. Vi har rosor som är vackra och rosor som är trista.
Happ ! nu vet ni det.
När vi skulle plantera rosor på framsidan av torpet ville vi ha vita rosor. sagt och gjort. Det blev en klängros och några buskrosor. Jag fick tips från trädgårdsmästaren om olika sorter.
Klängrosen vägrar att klättra...och buskrosen tycker om att klättra och bli mesigt tunn, så tunn att man måste stadga upp den med pinnar....................
Astrid Lindgren
Men en ros som vi köpt till den nya planteringen heter Astrid Lindgren Och den är glad, mycket glad :) så glad att om vi bara tittar på den så slår en blomma ut :)
Ni känner mig va ? Överdrivarnas överdrivare.
Underbara ros :)
Så tillbaka till drömmarnas ros. Fråga mig nu inte vad den heter, för se det måste jag googla på !
Men den har ett konstigt namn och lappen den finns på torpet, och just nu sitter jag hemma :)
Men namnet är konstigt och man vrickar tungan när man säger det
I morgon kommer en bild på vår s.k klätterros med namn och allt...
Detta är inte vår ros, det är bara drömmen om hur den skulle se ut.

1 kommentar:

  1. Rosor är vackra! Men svåra att sköta, eller? Jag satsar på pioner, de sköter sig själva!

    SvaraRadera

Hej på dej, kul att du tittar in:) jag blir väldans glad om du skriver en rad