tisdag 8 januari 2013

Årskrönika på mitt vis :)

En Bild som viskar sommar !
Ja det brukar man ju servera så här års...om än lite sent kan hända men bättre sent än aldrig. Om jag ska vara riktigt ärlig så brukar jag inte lägga på minnet allt som händer, i alla fall inte oviktiga ting.
Det viktiga som hänt då ?

Ja hrmm låt mig tänka
Jag har blivit farmor :))) mycket viktigt
Jag har avslutat ett helt år av hårt arbete !
Jag vandrade inte i Dolomiterna.....oviktigt men jag skriver det ändå
Sommaren regnade bort...ja inte helt oviktigt
jo men oj höll på att glömma...det blev en tur till Ullared ju
några fester har vi hunnit med..riktigt viktigt !
En tur med Storasyster  till Mallis blev det ! Där sken solen på mig en del
En dag i Stockholm med lillasyster, där lärde jag mig hur man fördriver en hel dag med fika och mat :))

Julen firades i Holland med allt annat än juleskinka. Nyårsnatten firade jag på sjukhuset...jobbade !!
Året 2012 Summa smmarum så har det hänt väldans mycket. Ett år med mycket regn och torp, mycket jobb men ändå ett innehållsrikt år. Har tänk många gånger att jag skulle skriva dagbok, då kanske man skulle inse att varje dag fylls med något, och innan du vet ordet av så vänder man blad :) Man kanske skulle glädjas mer åt de små vardagliga sakerna. Inte måste vi väl åka land och rike runt hela tiden för att må väl ? Men visst är det roligt att resa, vandra cykla...lite uppehåll bara!  gör gott :)


NU har jag börjat skriva i den nya boken som heter 2013 texten är osynlig och syns bara när man blundar :)

3 kommentarer:

  1. 2012 verkar ha varit ett bra år, trots en del regn. Jag önskar dig god fortsättning på 2013!

    SvaraRadera
  2. kikade in ..är också en torpägare :)

    SvaraRadera

Hej på dej, kul att du tittar in:) jag blir väldans glad om du skriver en rad