måndag 4 mars 2013

Jag undrar jag !

Meducin !
Jo, jag undrar just hur mycket sanning det ligger i att vitlök är medicin. För många år sedan jobbade jag i hemsjukvården. Vi besökte en man varje dag som behövde lite medicin. Hans hustru var väldig gammal ( 95år) väldigt krokig men väldans pigg. Hon använde massor med vitlök, och hävdade bestämt att det var det bästa botemedlet för krämpor i kroppen.
Varje morgon åt hon två knäckemackor med RÅ vitlök på, deras hem doftade vitlöksodling. mannen i huset däremot hade aldrig smakat den viktiga löken och hon trodde att det var därför han som nästan 100-åring fått krämpor på ålderns höst......
jaja vad tror ni ?
Jag laddar väl en omgång så får vi se om höftsmärtan ger med sig..............Ja nu är ju bilden tagen när mannen ska laga Indonesisk mat !
men ändå, liksom !

1 kommentar:

  1. Jag tror ju att vitlök samt många andra av våra rotfrukter, frukter, bär och örter har en förmåga att läka och hålla oss friska. Absolut!

    SvaraRadera

Hej på dej, kul att du tittar in:) jag blir väldans glad om du skriver en rad