lördag 21 april 2012

Tänker inte ge grannen rätt !

Gurkor
Ja det är väl vad detta ska bli, och dom har bråttom åxå, eller är det så att jag har för bråttom? Förra året köpte jag fel frö. men plantorna dom växte och växte. Plantorna var översållade med blommor och jag var sååå stolt. Så kom Törpagrannen förbi. Stolt visade jag honom mina frodiga gurkaplantor. Ja ! sa han och harklade sig, nu måste du föröka dom åxå.
Jaha! klarar dom inte det själva sa jag. Nä nu måste du gå med en liten pensel till honan och hanen............
Och redan där förstod jag att skörden skulle bli så där lagom stor.
Men i år har jag köpt frö för växthus, nu får vi vänta och se.

Jo om det är nån som är fin på gurkor, så tipsa mig gärna hur man gör med dom första små blommorna som har bråttom att bli gurkor ??
Tack :)

Tomaterna i år är inte kuliga, Dom är klena och taniga och jag vet inte vad som hänt. Men jag tänker inte ge törpagrannen rätt när ha sa att förra år var det "Nybörjartur " näe jag tänker köpa klasevis med tomater och hänga i buskarna ( om det inte blir några automatiskt )
För rätt det ska han inte få
Så det så

1 kommentar:

  1. Du är för rolig du...
    Trodde det var lätt med gurka ja...

    Hoppas inte torpargrannen läser din blogg nu då :)
    kramar Synnöve.

    SvaraRadera

Hej på dej, kul att du tittar in:) jag blir väldans glad om du skriver en rad