torsdag 14 februari 2013

Knäck med kokos på !

När andra satt i hemmets lugna vrå och mumsade på sina hjärtliga gelehallon, så satt jag hos tandläkaren. Alltså jag är döskraj för tandis. Men jag har en underbar tandläkare, hon sköter mig med varsam hand och är så försiktig.
Typsikt nog så gick hon och bröt foten i förra veckan :(( Och jag skulle dit idag....Ni fattar inte vilken ångest det innebar för mig.
Nu hade jag sån himla tur så jag fick den i mina ögon näst bäste, han skötte sig bra och det firade vi med mumsiga kakor..ja inte direkt dock det fick gå några timmar.
Jag var livrädd även som liten, vi i familjen hade en fruktansvärd hemsk tandis, han hette JORDAN. Det luktade illa i lokalen och jag fick ta ett djupt andetag och andas ut först när jag var klar ( liiite överdrift men ändå )
För att klara av tandibesöket samlade jag tomflaskor på vägen dit. Dom gömde jag under stentrappan in till kliniken. När jag var klar gick jag direkt till kiosken och pantande dom. Jag inhandlade knäck med kokos på :)) jami vad gott dom smakade i min mun.....................och ajajajaj vad jag fått lida för det efteråt.
Mitt tips idag:  Ät inte godis direkt efter tandisbesöket det gjorde jag när jag var sju år

4 kommentarer:

  1. haha är det sant att du gömde dem under trappen? :))))

    SvaraRadera
  2. Det här med tandläkare är inte lätt. Själv råkade jag bita sönder en tand på min semester nyligen. Den skulle förvisso tas bort hemma i Sverige något senare. Men att besöka en tandläkare i Colombia som inte pratade ett ord engelska, det var lite klurigt. Tanden togs dock bort och all smärta var borta inom kort.

    Skoj att du hittade in på min blogg. Hoppas du tittar in då och då, skriv gärna en kommentar och berätta vad du vill läsa om. Till nästa helg hoppas jag att lägga upp bilder, text och någon video från min resa i Colombia.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huvvaligen för Tandis :( självklart tittar jag in och ser fram emot bilder från ditt äventyr

      Radera

Hej på dej, kul att du tittar in:) jag blir väldans glad om du skriver en rad