tisdag 26 februari 2013

Tappade bort min Mamma !

Hittade bilden i en blog, lånat den lite !
Jag och min mamma skulle ta en tur till Storstaden Stockholm. Vi skulle ta tåget och vara en hel dag där, shoppa träffa lillsis..och ha det mysigt.
Jag sa till min mamma att vi borde ha en rullstol med oss. Nej säger hon, inte behövs det, jag går ju till Willys och handlar med rollatorn vajer dag.
Ok! sa jag och så bar det iväg. Väl framme så gick vi affär in och affär ut. Mamma stannade i varje liten butik och tycktes aldrig få nog.
Under tunnelbanan hade dom öppnat ett jätte varuhus, kommer inte ihåg namnet. STORT var det, och mamma var överallt. Vi bestämde att jag skulle gå lite på egen hand och så blev det.
När det hade gått nån timme började jag leta efter mamma. Hon fanns inte att hitta någonstans. jag letade och letade och tåget skulle gå om någon timme. Jag sprang in och ut överallt, men hon var borta. Jag visade bilder bölade och skrek, men ingen kunde hjälpa mig.......
Och herregud vilken tur att jag VAKNADE...ur denna hemska mardröm.
Nu sitter hon hemma ( förhoppningsvis ) och löser korsord i hemmets lugna vrå

2 kommentarer:

  1. ojsan då :) ser henne framför mig :)

    SvaraRadera
  2. Ahh ... sådan tur att det inte var på riktigt. Men välkommen att komma förbi och shoppa på riktigt, det finns ju en hel del att välja på. :-) Fast det kan ju vara rätt tjockt med folk. *pust*

    SvaraRadera

Hej på dej, kul att du tittar in:) jag blir väldans glad om du skriver en rad